Nu när vi ändå är inne och spånar på avsmakningsmenyer tänkte jag berätta om min upplevelse på Tareq Taylors restaurang Kockeriet i Malmö. Tyvärr var jag så pass inne i att bara äta så blev ingen bild på själva maten, men jag lyckades ändå spara menyn för kvällen! Tareq är en av mina största idoler inom kockvärlden, detta tror jag mest beror på att jag haft turen att träffa honom och prata med honom. Han var verkligen snäll och verkade riktigt genuin, vilket satte ett spår hos mig.
 
Jag har sedan mötet med Tareq följt de flesta av hans matprogram och hade verkligen höga förhoppningar inför restaurangbesöket. Detta kanske inte var det bästa då jag förmodligen hade lite för höga förväntningar på maten också. Missta mig inte, det var riktigt bra mat men det saknade det lilla extra! Restaurangen var väldigt fint inredd samt dekorerad och jag älskade att de hade ett öppet kök så man kunde se precis vad och hur kockarna tilredde maten. 
I helhet alltså en väldigt trevlig upplevelse!