Jag har testat en veckas måltider från HelloFresh och tänkte berätta lite om min upplevelse!
 
Jag gillar helt klart deras koncept att allt ska vara helt klimatkompenserat med moderna smaker och enkla recept utan att man ska bli ruinerad. Jag valde att ta den lilla kassen med endast tre olika rätter. Vi kan börja med första steget där både deras hemsida och app är väldigt smidiga och enkla att ha och göra med, där man enkelt kan byta ut kommande måltider till något som passar en själv bättre. Något jag tycker är väldigt positivt är att de har många olika vegetariska alternativ. Man kan även enkelt hoppa över veckor om man känner att man inte vill ha en matkasse varje vecka. 
 
Då kommer vi till det mindre positiva, nämligen leveransen. De har endast leverans på lördagar mellan 10-18 vilket kan vara bra om man inte ska hitta på saker under lördagen, vilket jag ofta gör. Några dagar innan fick jag en länk av fraktföretaget Gordon om när min leverans skulle komma vilket då var beräknad mellan 11.30 - 14.30. En timme innan fick jag ett sms från Gordon att min leverans var försenad till kvällen, så jag svarade och frågade vilken tid de beräknade att den skulle komma, om den nu var försenad. Jag fick ännu en gång svaret att jag skulle få det mellan 11.30 - 14.30 men att jag skulle få ett sms innan de kom. Vid 17 fick jag nog och ringde upp dem och frågade vart min leverans tog vägen och fick svaret att den snart var hos mig. Efter samtalet fick jag ett sms där det stod att min leverans beräknades att levereras mellan 15.00-18.00. 17.40 fick jag ett sms att de snart var framme och fick då springa hem från sittningen jag var på för att kunna ta emot paketet, över en halvtimme senare kom dem och då fick jag fel paket.. 
Men när jag packade upp varorna var allt superfräscht och väl paketerat i pappersförpackningar. Allting var väldigt tydligt vad som hängde ihop med vad, med olika färgkoder på recept och ingredienspåse och exakt uppmätt hur mycket man skulle ha. Recepten var väldigt tydliga och lätta att följa med bilder och tydlig text, jag gillade även att det fanns exakta näringsvärden på receptet och små tips på varje blad. Man fick även rikligt med mat, då man fick i princip 3 normalstora portioner för varje rätt.
 
Jag startade veckan med en BBQ-marinerad kyckling med apelsinbulgur och ailoi, vilket blev riktigt bra och kunde ätas så väl varm som kall. Jag kokte bulguren i kycklingbuljong och slängde sedan i tomat, gurka, apelsin, gräslök och stekt rödlök. Kycklingen var färdigmarinerad och var bara att steka och aiolin kom färdig i en liten förpackning. Alltså väldigt simpel rätt som vem som helst borde klara av!
Sedan stod en kycklingbowl med ingefärsris och sesammajo på menyn, även denna hade väl genomtänkta komponenter med riktigt trevliga smaker. I "bowlen" hade man i rödlök, paprika och morätter, då man stekte detta tillsammans behöll morötterna lite av sin krispighet som bidrog till en annan dimension till rätten vilket jag uppskattade. Thaisåsen som man stekte kycklingen och grönsakerna i kom färdig i en liten förpackning, vilket gjorde att även denna rätten var väldigt lätttillagad. 
Till sist blev det köttfärsbiff med salladsost, grovt potatismos och en tomatsallad på bifftomater. Det var mycket syra både i potatismosen samt i tomatsalladen vilket var riktigt smakligt. Syran och basilikan tog dock över mycket och gjorde att salladsosten i biffarna försvann smakmässigt. Även denna rätt var väldigt lättlagad men saknade det där djupet i smak som de andra rätterna hade. 
(null)